Brist på jobb

Ja det verkar inte bara vara jag som har brist på jobb, tydligen så har den svenska poliskåren det oxå.
 
Var i Gyttorp i lördags efter att ha agerat lite taxi åt in päron......på väg hem mot Nora så ser jag polisen ståendes vid Oricaporten, jag svängen av mot Nora och kör på i gladan ro, håller hastighetsbegränsningen eftesom dom vänliga konstaplarna låg ca 1,5 meter bakom mig. Väl framme i Nora så åker jag nerför Pershyttebacken......och visp så slår det till med ett par rejäla blåljus i backspegeln!! Bara stanna upp o invänta ordningsmakten. Väl när den unge herrn ( inte en dag över 25) kliver fram vill han se mitt körkort och så får jag blåsa i apparaten..........när den unge polispojken frågar mig varför de stannat mig så svara jag inte en blekaste aning. Jo tydligen så har jag ett bakljus som inte är helt....och det får man ju inte ha! KÄRA nån.....finns det inte betydligt viktigare saker att lägga ner sin energi på??? Folk som våldtar, misshandlar och utför andra krimmenella handlingar vore det väl en idé att jaga rätt på tycker jag istället för mig som bara hade en trasigt bakljus!!

Måste kännas riktigt givande som polis att ha pluggat i x antal år och dragit på x antal tusen kronor i studeiskulder och få följa efter bilar en lördagskväll i Nora kommun..........det är tydligen där det händer!!



 
Och på detta lägger vi våra skattepengar.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0