Arbetsförmedlingen....

Hmmm ja arbetsförmedlingen, visst jag har inget med om att göra eftersom jag själv har fast anställning.
Men tanken slog mig härom dagen???? Varför annonserar aldrig AF efter personal för? Deras personal måste väl oxå sluta nån gång?? Gå i pension?? Men ja tydligen inte......är det den berömad svågerpolitiken som gäller där??? Nej men jag känner en kille/tjej som skulle passa alldeles utmärkt på den här positionen, Min systers bror är nog väldigt lämpad för detta jobb?? Är det så det låter när det är dags för nyrekrytering där??? Hmmm jag bara undrar.??

Vad krävs det för utbildning då?? Inte har jag hört talas om att man kan utbilda sig till arbetsförmedlare, eller att man kommer in på gymnasiet och säger -Hallå jag ska bli arbetsförmedlare!!

Nej detta tycker jag är väldig märkligt.....någon klok själ i som vet hur det egentligen fungerar???

Nje nu så ska jag ta mig en kopp kaffe och bara njuta över att det är heeeeelg!!

/AMS 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har tyvärr ingen aning om hur det fungerar. Men jag vet iaf att den universitetsutbildningen som jag har fungerar alldeles utmärkt för ett jobb på Arbetsförmedlingen. Jag är tillbaka på gj.blogg.se förresten! :)

2010-03-21 @ 15:25:51
URL: http://gj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0