Propaganda??

 Denna lilla käcka text ramla in i mailboxen idag!

---------------------------------------------------------
Har du fått ditt orange kuvert? Är du nöjd?

Du vet väl dessutom att 14 000 kronor i pension ger drygt 700 kronor mindre i plånboken än 14 000 kronor i lön, på grund av skatten?

Närmare bestämt 732 kronor om du betalar skatt efter tabell 31.

Tyvärr är det många som inte känner till att det är högre skatt på pension. Och inte framgår det av informationen i det orange kuvertet från Försäkringskassan.

732 kronor i månaden är nästan 9000 kronor om året.

Som pensionär får du alltså först gå ner i inkomst och sedan skatta i en högre kolumn. När Världsbanken undersökte 53 länder var Sverige det enda där pensionärer beskattades högre än yrkesverksamma.

Hjälp till att sprida informationen!
---------------------------------------------------------------------

Hmmmm propaganda?? Ja skulle nog kunna säga så! Men ja pension?? Jag är inte där än och jag orkar helt enkelt int ens bry mig om vad som står i detta jävla kuvert?? Säkerligen borde man det.....men ja jag har för fan 100 år kvar innan jag ens kan tänka på pension! Mitt mål är att överleva fram till pension! 

Jippi onsdag idag! LILL-LÖRDAG! Nu vänder veckan så jävla gött! Snart helg och då vankas det party!
Knockout på Nora Statt.....ba musik, god öl och förhoppningsvis en massa trevliga människor!
Nej nu orkar jag inte skriva nå....ska lägga mig på soffan och invänta Rinkeby-nytt!

Jag säger som Josef Fritzel........
Då går jag ner i min källare.....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0