Märkligt...

Lästa nån artikel i en tidning för ett tag sen ang marknadsföring och om hur vissa städer profilerar sig, dvs många städer har ju olika slogans att komma med, exempelvis Nora - Bergslagens Pärla. Några städer har ju faktiskt ganska fyndiga slogans........Så jag googlade på städer och slogans för att se vad man kunde hitta för nå???

Några exempel:

Gislaved - Utan Gislaved stannar Sverigen
Ja ganska fyndigt med tanke på deras fd däcktillverkning.....

Kramfors - Den vänliga staden

Arjeplog - Bäst i Test
Som sagt varenda stor biltillverkare är ju där uppe och testar sina bilar....

Men den så finns det ju en del slogans man verkligen blir fundersam av???

Frövi - Positiva Frövi
Vad ska man säga......kan inte finna nå positivt alls där!

Pajala - Makalösa Pajala
Vad fan är det för makalöst med det stället??

Boden - Fördel Boden
Detta kan jag skriva massor om med tanke på att jag själv bott där! JA frivilligt!! Det fanns inte en enda fördel med att bo i Boden......var långt vart du än skulle åka! Kallt, snö märkliga människor?? Ni som vet någon fördel med Boden meddela mig gärna dom fördelarna. Men denna stad har ju fått flera slogans....och det är ju förståligt med tanke på alla stackars människor som blev dit tvingade för att leka krig.
Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer.
När Gud skapade jorden vände han arslet mot Boden.
Boden - Staden gud glömde, Djävulen inte ville ha men som armén köpte.

Vad säga om denna stad?? Inget tycker att dessa ovanstående rader talar sitt tydliga språk.

Om jag nu skulle tilldela ett ställe en slogan?? Den är ju solklar!

Kopparberg - Bergslagens Rövhål

Nej nog jiddrat om detta.........men ibland så måste man bara skriva en massa onödiga saker om inget alls!!

Ska kasta in ett litet klipp oxå....på en ruggit bra låt. Hoppas på att The Näs-Bengtz/Knockout kommer att kasta in denna låt i deras repertoar!!!



/Klysna

Kommentarer
Postat av: Peter

Vill tacka för gästboks inläggen!!!

Vi lirar på övervåningen den 28 feb.:)

Nu måste vi se till att det kommer massa folk så vi inte står där och ser dummare ut än vad som är nödvändigt!!!!!!!!

2009-02-13 @ 09:42:11
URL: http://www.knockout.dinstudio.se
Postat av: Nyden

Frövi är så vackert att jag blir tårögd och får dillribba;)

2009-02-13 @ 09:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0